Jadilah Singa Ummah

nafsu bilamana tidak diisikan dengan perkara bermanfaat, secara otomatik akan diisi dengan maksiat.. (kalaulah semua orang tahu projek/agenda dakwah yg besar ini, pasti kita tidak akan tidur malam utk mempertahankan, beri kesedaran dan bangkitkan Ruh ummat ini..) sbb itu Rasulullah berkata; jika kamu tahu apa yg aku ketahui, pasti kamu akan lebih banyak menangis berbanding bergelak ketawa..

Umat Melayu Muslim yang tidak mengamalkan Islam adalah besar jumlahnya, yang secara sembunyi dan yang secara terang-terangan murtad juga sejumlah bilangannya. Umat ini sudah carca marba permasalahannya dan jangan ditambah isu baru pula.

monolog dalaman; "mengapa sanggup kita mengaku diri ini muslim dalam masa yg sama tidak menjaga akhlak dan tak menunaikan hak ukhuwwah? adakah islam itu mengajak bermesra antara lelaki dan perempuan yg bukan muhrim? adakah islam menyuruh kita menggunakan bahasa yang kasar dan mengeji selain diri kita? Wahai Singa Ummah, perteguhkanlah jati diri kamu!! kembalilah kepada asolah keperibadianmu sebenar!!"

Bangkitlah duhai umatku, pijaklah di bumi yang real ini.. Jadilah Singa Ummah ini, sebagaimana yg ditunjukkan para sahabat ridhanullah anhu, para tabiin, tabi' tabiin dan pejuang islam suatu ketika dahulu..
Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template