Kita Semua, Aset Berharga Ummah!

Bismillah..(tajdid niat)

Wah, semangat baharu tahun ini.. maaflah lambat update blog.. musim imtihan nih..

Baiklah..

Untuk kali ini.. beberapa perkara yang saya telah terlepas..


Pertamanya dan terutamanya, untuk mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat Ust Os dan Ukti Syarifah Aishah yang dikaasihi. Secara officialnya, ditulis disini.. Maaf Ust Os, ana tak mampu nak tulis entry utk ust.. dah ramai yag tulis.. ana cuma boleh manadah tangan doa kahwin utk ust.. setiap kali dengar lagu maher zain..~ Barakallahulakuma.. ok kot?

Keduanya, untuk tahun baru ini..

Rasanya semua orang pun sudah ada azam masing-masing, kan? Rasanya begitulah.. ada yang nak mumtaz tahun ini, ada yang nak makin rajin ke kelas, ada yang nak berubah itu ini.. tapi, apa yang saya harapkan untuk kita semua, sama-sama dapat merasakan bahawa, "Setiap Kita adalah Aset Berharga buat Ummah!"

Saya perlu melaungkan dengan jelas, "Kita Semua merupakan Aset Berharga Ummah!"

Saya perlu mengatakan dengan ikhlas, "Kita-kita adalah Aset Berharga Ummah!"

Saya perlu menyatakannya benar-benar daripada hati supaya sampai ke hati,
"Kita Semua adalah Aset Tak ternilai Umat Islam!"

Benar, betul-betul ni.. tak tipu.. tak main-main.. Kita Semua, setiap kita, setiap jiwa-jiwa yang bergelar muslim, setiap manusia yang mengucapkan dua kalimah syahadah adalah Aset sangat bernilai buat Ummah..


Walau apa pun, niat, azam, matlamat, cita-cita kita.. janganlah lupa untuk menyatakan,

"Kita Semua adalah Aset Berharga buat Ummah!"

jangan lupa, janganlah persiakannya, walaupun seketika..~

0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template